• OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,82
  • OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,82
  • 04.06.15, 22:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas miljardeid väärt FIFA brändi päästa?

FIFA-l on aeg ennast reformida ja vabaneda korrumpeerunud organisatsiooni kuvandist. Eksperdid on aga eriarvamustel, kuidas seda teha, vahendab CNN Money.
FIFA logo
  • FIFA logo Foto: EPA
Jutud organisatsiooni brändi kordategemiseks algasid kohe pärast pikaajalise FIFA presidendi Sepp Blatteri tagasiastumist teisipäeval.
Blatter valiti eelmisel nädalal uuesti presidendiks – see juhtus vaid loetud päevad pärast FIFA kõrgete ametnike arreteerimist Šveitsis. Neid süüdistatakse pistise võtmises ja korruptsioonis.
Eksperdid on ühel meelel, et jalgpalli maailmameistrivõistlusi korraldav FIFA peab ennast täielikult ümber tegema ja juhtkonna välja vahetama.
„Selleks, et FIFA ellu jääks, peab ta muutuma läbipaistvaks. Nad peavad oma raamatud avama ja näitama, mis toimub,“ ütles Brand Finance’i asutaja ja tegevjuht David Haigh.
Haigh soovitab, et organisatsioon võiks endale ligi lasta audiitorfirmad nagu PwC, kes vaataks kogu organisatsiooni dokumentatsiooni. Samuti peaksid nad etteotsa panema uue presidendi, kellel on tugev ja usaldusväärne maine.
Tema sõnul FIFA brändi ei ole vaja täielikult ümber teha.
„Ma arvan, et FIFA ei peaks oma brändi täielikult ümber tegema, sest see on 110 aastat vana ja tegemist on väga austatud organisatsiooniga. Blatteri taandumisega on võimalik see taastada,“ ütles Haigh.
Haighi sõnul on FIFA äri väärt kokku 12,6 miljardit dollarit. Brändi väärtus on aga umbes 2,8 miljardit dollarit. Brändi väärtus on viimaste nädalate sündmuste valguses kukkunud ligi 400 miljoni võrra.
Spordisponsorluse ekspert Robert Tuchman ütles, et FIFA peaks oma juhtkonna välja vahetama ja alles seejärel saab organisatsioon koostöös sponsoritega uuenenud brändi luua. Samas mainis Tuchman, et nimevahetus ei ole vajalik.
„Neil on võimalus tervet organisatsiooni ja tervet sporti muuda,“ ütles ta.
Teiste meelest peaks FIFA aga veelgi karmimad meetmed kasutusele võtma.
„Aeg on täielikult muutuda ja see tähendab ka nime muutmist,“ ütles sponsorluse konsultant ja sporditurunduse ekspert Nigel Currie.
„Juriidiliselt on see keeruline, aga mitte miski pole võimatu,“ ütles ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele